Hírek
2022. Január 28. 09:02, péntek |
Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Leginkább mobiltelefonról olvasnak híreket az emberek
A 15 és 40 év közöttiek csaknem száz százaléka internetezik Magyarországon, de a 75 év felettiek közül csak kevesen; az emberek leginkább mobiltelefonról olvasnak híreket
- derült ki egy új felmérésből, amelynek eredményeit csütörtökön közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága az MTI-vel.
A hatóság médiatanácsa által elfogadott - a Digitális Közönségmérési Tanács megbízásából a Gemius Hungary által készített - kutatás az online médiumok piacáról és felhasználóiról készült, és 2021 negyedik negyedévét vizsgálta.
A korcsoportok szerinti bontásból kiderül, hogy a körülbelül egymilliós Z-generáció (15-24 évesek) és a mintegy kétmilliós Y-generáció (25-40 évesek) csaknem 100 százaléka internetezik. A 2,36 milliós X-generáció (41-56 évesek) esetében ez az arány mintegy 86 százalékos, míg a 2,2 milliós "baby boomereknél" (57-75 évesek) közel 62 százalékos - írták, hozzátéve, a 76 évnél idősebbek körében, akik körülbelül 740 ezren vannak, nagyon alacsony az internetezők aránya: csupán 6,5 százalék.
Kitértek arra is, hogy a legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak a vizsgált három hónapban. Mindkét típusú felület körülbelül 5,5 milliós "elérést generált", bár a híreket átlagban csaknem kétszer annyi ideig olvasták az emberek, mint a magazinokat: előbbit körülbelül négy, az utóbbit két percig - írták.
Az ilyen típusú oldalakat szinte 100 százalékban mobiltelefonról látogatták, az otthoni és munkahelyi számítógépek esetén azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek. Mindkét esetben hétköznap többet böngészték ezeket az oldalakat, mint hétvégén - fűzték hozzá.
A negyedév összesített adatai szerint a legnépszerűbb weboldal a 24.hu volt, amely több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el. A második és harmadik helyen az Index.hu és az Origo.hu következett, 4 milliónál több is látogatóval - közölte az NMHH.
A legmagasabb átlagos napi elérése a Blikk.hu-nak volt csaknem 900 ezer felhasználóval, míg a 24.hu és az Index.hu is éppen átlépte a 800 ezret.
A legtöbb időt, átlagban 42 másodpercet az Index.hu-n töltötték az emberek, a 24.hu-n és az Origo.hu-n pedig 20, illetve 19 másodpercet - jelezték.
Közölték azt is, tavaly 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,59 millió az Instagramnak Magyarországon; ez a lakosság 69, illetve 26 százaléka.
A Facebookon a legtöbben, csaknem 1,2 millióan a Nosalty.hu-t követték, körülbelül 900 ezren a 24.hu-t és 800 ezren az NLC.hu-t.
A televíziók közül a legnagyobb követőbázisa az ATV-nek van - körülbelül 550 ezer -, ezt a TV2 követi körülbelül 350 ezer fővel. A rádiók közül a Rádió 1 jár az élen 720 ezer követővel, a második legnépszerűbb a Retro Rádió kevesebb mint ennek felével, 310 ezerrel. A legtöbb rádió a 100 ezer követőt sem éri el - áll a közleményben.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Október 31. 08:07, csütörtök | Életmód
Számítási rekordot állított fel bonyolult kvantumfizikai rendszerek szuperszámítógépes szimulációi terén két magyar kutató
2024. Október 31. 08:05, csütörtök | Életmód
Idei egymilliomodik látogatóját köszöntötte a Fővárosi Állat- és Növénykert
Simon Márton hatéves budapesti kisfiú szerdán délelőtt nem sokkal 10 óra után édesanyjával és testvéreivel érkezett az állatkertbe, ahol Sós Endre természetvédelmi és állategészségügyi igazgató köszöntötte.
2024. Október 30. 07:56, szerda | Életmód
Újabb nemzetközi díjjal ismerték el a Magyar Postát
Díjat kapott a Magyar Posta raktárlogisztikai megoldása, a SMART by MPL egy nemzetközi szakkonferencián - tájékoztatta a társaság kedden az MTI-t.